De werkgroep Kunst, Cultuur en Media nodigt alle cultuurwethouders van GroenLinks uit om deel te nemen aan de lunchbijeenkomst op 11 december 2009, die de werkgroep in samenwerking met de Tweede Kamerfractie organiseert.

GroenLinks heeft bijna veertig wethouders die kunst en cultuur in hun portefeuille hebben. Daarmee heeft de partij behoorlijke invloed op het culturele leven in veertig gemeentes. Ook in de Tweede Kamer doet GroenLinks volop mee aan debatten over cultuur. Wellicht is het een goed moment om eens te praten over de 'cultuurpolitiek' van GroenLinks. De Werkgroep Kunst en Cultuur en de Tweede Kamerfractie willen daarom graag met de wethouders in gesprek.

Gezamenlijk organiseren zij een lunchbijeenkomst voor GroenLinks cultuurwethouders op 11 december 2009 van 12.00 tot 15.00 uur op het landelijk partijbureau in Utrecht. Naast de leden van de werkgroep zullen vanuit de Tweede Kamerfractie woordvoerder Mariko Peters en beleidsmedewerker Christel Kohlmann aanwezig zijn. De wethouders dragen ook zelf gespreksonderwerpen aan.